THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, April 4, 2011

JAWATANKUASA PENGGERAK

JAWATANKUASA PENGGERAK KEMBARA JEJAK CITA DAN KARNIVAL 1 UMMAH…MUNGKINKAH ANDA YANG KAMI CARI?

Assalamualaikum salam satu ummah, didoakan agar kalian sihat sejahtera hendaknya. Alhamdulillah berkat doa kalian juga penulis kini kembali menjalankan rutin seharian selepas seminggu diberikan kifarah oleh Allah SWT. Selama seminggu penulis mengalami masalah kesihatan.

Ramai dikalangan remaja, graduan, mahasiswa dan sesiapa sahaja yang bergelar khalifah ingin menjadi PENDAKWAH. Tetapi malangnya ramai dikalangan kita memilih bulu maksudnya di sini ingin memilih program yang bersifat entertainment semata ataupun program itu mestilah dianjurkan oleh badan koperat yang mempunyai nama besar dan berpengaruh atau mungkin dijalankan oleh consultant yang ternama yang mana namanya gah dipersada motivasi. Adakah kita begitu? Kalau jawapannya YA maka buka mata dan BETULKAN NIAT anda. Jangan mata celik tetapi akal masih lagi enak dibuai mimpi yang panjang. Mengapa itu yang terjadi? Adakah kita lebih senang bergerak dengan label atau kelompok yang kita suka sahaja atau kita lebih gemar berada di zon yang selesa? Tepuk Dada Tanya Iman….Kecundang dikala BERDAKWAH adalah asam garam dalam usaha menyampaikan ajaran ALLAH dalam memastikan Al-Quran terus bertakhta di hati. Bukan mudah untuk menyampaikan ajaran ALLAH, ini memerlukan SEJUTA PENGORBANAN dan pelbagai jerih perih harus kita tempuh dengan sabar dalam memastikan MESEJ yang ingin kita sampaikan itu tersemat di sanubari dan berjaya menggerakkan akal bagi mencerna dan mencari gali makna disebalik penciptaan serta tanggungjawab sebagaai khalifah.

Jesteru dengan itu, besarlah harapan penulis agar ada dikalangan sahabat dan sahabiah sudi berganding tenaga dan berpadu idea dalam usaha menjayakan dua program yang bagi penulis sebagai satu pentas dalam memacu GENERASI PELAPIS mengenal dan mengamalkan ISLAM di dalam pelbagai aspek. Di harapkan generasi pelapis ini mampu mengaitkan segala yang dipelajari atau apa sahaja yang mereka pandang, dengar dan sebagainya mampu di kaitkan dengan ISLAM dan akhirnya MENGESAkan ALLAH SWT. Sebarang pertanyaan dan maklumbalas bolehlah diajukan pada email: norshamsedah_nor@yahoo.com, facebook: Salsabila Humairah Safwatullah Waliuddin atau No. 20 Lorong Kemajuan 3, Kampung Pandan, 55100 Kuala Lumpur. Akhirkalam, diharapkan dengan usaha yang sedikit ini mampu menjadi saham kita di akhirat kelak INSYAALLAH.

p/s: Aku mengharapkan INSAN yang benar-benar ikhlas dalam merencanakan USAHA ini agar IMPAKnya mampu terkesan di hati-hati INSAN yang mendambakan CAHAYA HIDAYAH dan REDHA ALLAH SWT.

0 ulasan: