THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, September 11, 2009

BUAT TATAPAN ADIK-ADIK KU YANG AMAT KUSAYANGI...KEHADIRAN MU TIADA TOLOK GANTINYA

Telah lama Ku menati saat ini
Akhirnya ku temu juga
Pertemuan demi pertemuan
Bertali arus mengundang kegembiraan
Aku sedar aku hanyalah mahasiswa
Mahasiswa yang bersifat datang dan pergi
Namun hakikatnya adakah pemergianku ini di nanti?
Aku asyik dibuai keresahan,kegusaran
Dibelit rindu yang mendalam
Apakah semua ini akan berakhir buat kesekian kalinya…

Mungkin sudah tiba masanya
Aku keluar dari kepompong kegusaran
Amanah yang ku pikul tidak mampu lagi ku gendong
Pergilah wahai sayang ku
Perjuangan mu baru bermula
Jangan kau khuatir dengan langkah ku
Aku pasti akan kembali
Kembali bertemu kalian
Membawa sejuta makna

Usah kau ratapi pemergian ku ini
Usah kau simpan segala kenangan kita bersama
Ianya akan mengundang duka di dalam diri ku
Lepaskan aku wahai sahabat
Bukan niat ku untuk jauh dalam hati mu
Tapi izinkan aku menumpang seinci dilubuk jiwamu
Merintih kasihmu…Mendamba sayang mu
Biar aku bukan pilihan mu tetapi itu ketentuannya
Kehadiran ku mungkin mengundang derita
Aku tidak mahu menyusahkan tidak mampu menyenangkan

Orak langkah ku semakin terbatas
Hela nafas ku semakin pendek
Denyut nadi ku semakin perlahan
Perpisahan ini merentap seleruh nyawa ku
Ibarat terpisah Jasad dan Roh
Doaku agar pertalian ini tidak terhenti di sini
Perjalanan kita masih jauh
Rencana kehidupan harus diteruskan
Buat seluruh insan yang pernah bertakhta di hatiku…
Terima kasih…
Saya SAYANG kamu

0 ulasan: