THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, December 21, 2009

BERAKHIRNYA WADAH SEORANG PATRIOT

Dilogamaya itu
Aku masih lagi di sini
Mencari setitik kasih
Yang masih lagi ku dambakan

Akhirnya bertemu dengan dia
Insan bernama kekasih
Hanyut aku di lamunan sendiri
Mencongak basi masa yang tinggal

Seharusnya...aku gusar menghitung hari
Menanti jawapan yang pasti
Tetapi sayang seribu kali sayang
Akhirnya aku kecundang di pentas sendiri

Aku semakin jauh mendamba cinta Rabb
Aku lebih mengutamakan dia di dalam segenap ruang
Adakalanya aku lemas di dalam anganku
Ibarat si kudung mendapat cincin

Bangkit wahai adik ku
Peranan mu bukan kepalang
Tanggungjawabmu belum terlunas
Usah terus dibuai alpa

P/S: KU TUJUKAN KHAS PUISI INI BUAT ADIK-ADIK KU YANG SEDANG HANGAT BERCINTA YANG AKHIRNYA BERJUANG SEPARUH JALAN....DEK KERNA LENA DAN ALPA DENGAN SEORANG INSAN YANG BERGELAR WANITA...ADAKALANYA WANITA MAMPU MENJADI RACUN DAN SEMALU DI HATI KALIAN...

0 ulasan: