THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, January 31, 2012

Hadirnya Cahaya Muhammad SAW

Assalamualaikum Moga Sihat Sejahtera hendaknya…Sollu Ala’ Nabi...
Andai dia pergi dulu sebelum mu, bisikkan ke dalam hati mu yang paling dalam. Dia bukan milik ku. Dan aku pun bukan miliknya. Pemilik segala ialah Al Malik. Dialah yang memiliki dan menguasai segala-galanya. Pada kita hanya amanah, sampai masanya terpaksa diserahkan kembali. Jangan ada rasa dimiliki dan jangan ada rasa memiliki. Bila terasa sepi, jangan katakan aku sepi…tapi katakan bagiku sentiasa ada penjaga, juga pemerhati.
Ungkapan yang menggambarkan bertapa hamba ini HARUS mendamba CINTA yang UTAMA..Cintakan MANUSIA pastikan PERGI…cintakan BUNGA pastikan LAYU…CINTAkan KECANTIKAN pastinya akan luput di MAMAH USIA…begitulah percaturannya…Andai CINTA itu di serahkan pada Allah dan Rasulullah? Pastinya lebih indah…TERSANGAT INDAH…Cinta itu yang aku usahakan…Siapalah aku tanpa CINTANYA…
Muhammad Bin Abdullah Qudwah Hasanah…Membawa Rahmat Seluruh Alam…Kekasih Allah…Al-Amin…Saya tinggalkan kalian dengan coretan yang telah diterjemahkan di dalam bentuk puisi…mohon maaf andai terguris dijiwa…Moga Allah permudahkan urusan kita bersama….Jazakallah…Sampai Jumpa Lagi Insyaallah…..
KEKASIH KU…YA RASULULLAH
Alunan zikir dan tasbih
Meniti di bibir
Umpama lagu dan irama
Mana bisa terpisah

Ya Rasulullah
Rindu bertemu mu makin menebal
Walau beribu tahun kau tinggalkan aku
Namun kasih mu tak kunjung sirna

Bagaimana untuk ku gambarkan
Rindu bertemu mu di Firdausi
Ditemani linangan Salsabila
Bersama naungan Rabbulizzati

Syukur aku masih lagi berkesempatan
Berselawat kepada mu
Sehingga helaan nafas terakhir ku
Alangkah indahnya nikmat ISLAM

Ya Rasulullah
Aku tahu…rintihan ku didengari
Sentiasa menagih syafaatmu
Mendamba kasih mu

p/s: Aku HANYA INSAN BIASA

0 ulasan: