THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, November 9, 2011

Jangan Bersedih…Allah Sentiasa Bersama Kita

Assalamualaikum Moga Sihat Seadanya. Adakalanya hati ini sering terusik, mungkin juga teganggu gugat dek hasutan SYAITAN yang DILAKNAT dan DIREJAM, gusar menghitung percaturan hidup selepas bergelar GRADUAN, terasa lemah apabila jauh dengan INSAN yang BERJUANG bersama dan mungkin dek usikan masyarakat sekeliling tentang STATUS DIRI. Allahhuakhbar besar sungguh ujian dan dugaanMu Ya Allah dan adakalanya aku tersungkur dek tidak berdayanya aku.

“Alahai yang ko pi dengaq tu semua buat pa?” pujuk hati ini dengan menggunakan dialek Pak tersayang dengan harapan mampu memujuk jiwa dan hati tapi jawapannya TIDAK. Arghhh!!! Jiwa ini meronta meminta kepastian. Namun apa yang aku temu adalah “La Tahzan”. Pintu hati ini diketuk dengan kalimat nasihat daripada Kak Ina, Abang Fedtri dan Zhafran apa katanya? “Jangan Bersedih…Allah Sentiasa Bersama Kita” Yakinlah bahawa Allah Maha Mengetahui dan Maha Menguasai Ilmu. “Ko sedang diuji dan ditarbiyyah…sungguh lembut belaian kasihNya…Dia SAYANG ko” pujuk hati ini agar mampu bersabar dengan kebarangkalian yang akan menjengah tiba.

Allahhuakhbar bertapa bersyukurnya aku kerana aku masih lagi ditarbiyyah di jalanMu, kau beri aku peluang untuk DEKAT dengan Mu…Ya Allah berikan aku kekuatan Ya Allah dalam menghadapai kebarangkalian yang menjelang. Doaku sepanjang hari. Hari ini aku rasa aku cukup tidak terdaya dan aku rasa sungguh lemah apabila dihina, dicemuh dan pelbagai anasir negative menyelinap meranapkan FUNGSI HATI dan akhirnya HATI ini berasa sungguh LEMAH…Alhamdulillah aku telah menemui ANTIBIOTIKnya…Apa? Pastinya Al-Quran dan LEMBARAN SIRAH PERJUANGAN RASULULLAH dan UTUSAN ALLAH sebelum ini. Sorotan kisah SEDIH dan KEKURANGAN MASYARAKAT yang TIDAK bernasib baik yang tersebar di dada akhbar dan media tempatan membuatkan aku tersentap di dalam KEPOMPONG KESEDIHANku.

Andai aku HAMBA yang baru diuji dengan KEPINCANGAN KELUARGA dan PERCATURAN yang MEMBINGUNGKAN apalah sangat jika dibandingkan dengan UJIAN yang DITERIMA oleh Rasulullah SAW, DIHINA, DIKEJI, DIKECAM, DICEMUH, DIUSIR PERTUDUHAN DEMI PERTUDUHAN selama 13 TAHUN menyebar DAKWAH namun Rasulullah SAW tidak kenal erti JEMU, BOSAN, MENGALAH dan MENYALAHKAN TAKDIR. Baginda TERUS TERSENYUM dan MENUNJUKKAN AKHLAK MULIA. Subhanallah indahnya TAULADAN yang ditinggalkan.

Akhir Tinta, marilah bermujahadah dan muhasabah kerana kita adalah HAMBA yang LEMAH. Tak PERLU EGO TINGGI MELANGIT kerana kita dijadikan dari TANAH. Kemana REBAHnya JASAD andai tidak pulang ke TANAH? Renung Fikir Bersama…

p/s: Ya Allah Sesungguhnya Aku Sangat lemah Ya Allah, aku mohon Ya Allah kau
kurniakanlah teman yang senentiasa berada bersamaku ketika sendu mahupun suka,
yang setia mendengar luahan rasa ku dan pembimbing aku serta keturunanku agar tunduk, patuh, sujud kepadaMu Ya Allah. Jadikanlah DIA Permata Yang Dicari di dalam hidup ini agar mampu menerajui layar bahtera rumahtangga bersama dan berada di bawah naungan RAHMATMU. Ameen…

0 ulasan: