THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, May 19, 2011

AURAT MAKHOTA WANITA

Assalamualaikum Alhamdulillah bertemu sekali lagi diruangan maya bagi berkonsi ilmu dan pendapat disamping mendapatkan maklumbalas daripada sahabat sahabiah yang mempunyai misi yang sama iaitu misi membina dan merealisasikan Daulah Islamiyyah di Malaysia, Insyaallah. Moga kalian sihat sejahtera disamping tugasan seharian. Alhamdulillah syukur kepada Allah SWT kerana memberi keizinan kepada penulis untuk berkunjung ke Pesta Buku Antarabangsa kali ke 30 yang berlangsung pada 22 April 2011 bersamaan dengan tarikh lahir penulis hingga 1 Mei 2011 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bukan sekali tetapi Alhamdulillah 3 kali (22/4, 24/4 dan 26/4). Banyak juga bahan bacaan yang dibeli dan semuanya bakal menambah lagi koleksi buku dan Insyaallah akan dikongsikan bersama adik-adik ketika usrah kelak Insyaallah. Bukan sekadar perkongsian tapi sebagai pembuka minda agar terus berfikir dan menjana idea baru dalam berdakwah bersesuaian dengan tema pada tahun ini Buku:Dunia Tanpa Sempadan. Maka konteks dakwah juga haruslah kontemperori dan sememangnya harus harmoni dengan Jejak Remaja Kini.

Buat seluruh akhwat yang penulis sayangi, Buku Aurat Mahkota Wanita keluaran MustRead adalah bahan bacaan yang bagus buat kalian semuanya. Mungkin ada yang kata “Apalah buku tu dah lama baru nak baca ke?” atau “Eleh, ingat yang bertudung litup tu sempurna sangat ke akhlak mereka?” Jawapan penulis mudah sahaja, tepuk dada tanya iman. Mungkin ada dikalangan kita ini degilnya tak boleh ditegur tetapi sekadar perkongsian tetang azab wanita yang mendedahkan aurat yang dipetik daripada buku ini;

Ali R.A meriwayatkan: “Saya bersama Fatimah berkunjung ke rumah Rasulullah SAW dan kami temui baginda sedang menangis. Kami bertanya kepada beliau, “Mengapa tuan menangis wahai Rasulullah?” Beliau menjawab “ Pada malam aku di Israkkan ke langit, aku melihat orang sedang mengalami pelbagai penyeksaan, maka bila teringatkan mereka aku menangis” Saya bertanya lagi “Wahai Rasulullah apakah yang tuan lihat?”

Beliau bersabda:-
i. Wanita yang digantung dengan rambutnya dan otak kepalanya mendidih.
ii. Wanita yang digantung dengan lidahnya serta tangannya dipaut dari punggungnya sedangkan cairan yang mendidih dari neraka dituangkan ke kerongkongnya.
iii. Wanita yang digantung dengan buah dadanya dari balik punggungnya sedangkan air getah kayu zakum dituang kekerongkongnya.
iv. Wanita yang digantung, diikat kedua kaki dan tangannya ke arah ubun-ubun kepalanya serta dibelit di bawah kekuasaan ular dan kala jengking.
v. Wanita yang memakan badannya sendiri serta dibawahnya kelihatan api yang menyala-nyala dengan marak.
vi. Wanita yang memotong badannya sendiri dengan gunting daripada neraka.
vii. Wanita yang bermuka hitam dan memakan ususnya sendiri.
viii. Wanita yang tuli, buta dan bisu dalam api neraka sedang darahnya mengalir dari rongga hidung, telingan dan mulut serta badannya membusuk akibat penyakit kulit.
ix. Wanita yang berkepala seperti babi dan keldai yang mendapat pelbagai seksaan.
x. Wanita yang berbentuk seperti anjing dan api masuk ia ke dalam mulutnya dan keluar daripada duburnya.

Maka berdirilah Fatimah seraya berkata “ Wahai ayahku, ceritakanlah kepada ku apakah amal perbuatan wanita-wanita itu?”
Bagi mengetahui apakah amalan wanita itu maka penulis menyeru kepada seluruh akhwat agar memiliki buku ini. Bukan sekadar dijadikan bahan bacaan, bahan rujukan ataupun bahan pengisiaan atau sebagainya tetapi sewajarnya dicerna dan diaplikasikan di dalam kehidupan seharian selagi nyawa masih di badan. Ketahuilah sesungguhnya ISLAM amat menyayangi serta menghargai WANITA maka sebab itulah ISLAM menggariskan ketetapan serta panduan agar kemuliaan dan kehormatan wanita senentiasa terpelihara. ISLAM langsung tidak menghalang perkembangan FESYEN tetapi FESYEN HARUSLAH MEMATUHI KEHENDAK SYARAK dan MEMATUHI SETIAP GARIS PANDUAN SYARIAT ISLAM yang akhirnya akan memelihara wanita dari diganggu dan dieksploitasi. Renung Fikir Bersama… Inagtlah bahawa AURAT adalah kehormatan wanita yang harus dipelihara….jadinya TEPUK DADA TANYA IMAN…JANGAN TERHANTUK BARU TERNGADAH…SEGALANYA ADA DIDEPAN MATA…TERPULANG KEPADA ANTUNNA MAHU BERUBAH ATAU TERUS DERHAKA KEPADA ALLAH…Wallahhua’lam….

p/s: Peringatan buat aku juga, jadi marilah bersama-sama MENSOLEHAHKAN diri dan minta dijauhkan daripada 10 KATEGORI WANITA yang menetap di NERAKA…Nau’zubillah…Pesan keluargaku jangan jadi manusia yang BODOH TAK BOLEH DIAJAR…DEGIL TAK BOLEH DITEGUR… Tapi aku YAKIN DENGAN IZIN ALLAH Insyaallah semuanya akan bertemu HIDAYAH-NYA…Sama-sama kita berdoa agar bertemu di Syurga nanti…Ameen

0 ulasan: