THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, November 5, 2009

AWAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PENULARAN VIRUS BARU

Assalamualaikum Salam Ukhuwahfillah...

Menulis bukan untuk mencari kesempurnaan di mata makhluk tetapi sekadar meperingatkan diri serta sahabat-sahabat tentang peripenting dan juga tanggungjawab dan amanah yang digalas....sebagai KHALIFAH

Pelik tapi benar...tertarik saya dengan ucapan YB. Dr. Halimah yang banyak memberikan semangat dan dorongan kepada penulis yang baru setahun jangung. Laras bahasa seorang ibu yang lembut tapi tegas di dalam pelaksanaan.

Mana tidaknya, VIRUS INFLUENZA A sibuk kita tangani..pelbagai usaha dipergiatkan bagi mengelakkan penularan virus ini. Tetapi virus yang lebih kronik sikit pun tak dihiraukan...VIRUS???HIV??bukan...salah-salah..virus ni lagi teruk...simpton-simptom nya lebih dahsyat adakalanya langsung tidak bertemu penawar...sedangkan penawarnya mudah tak perlu sibuk nak labur jutaan ringgit untuk mencari ubat yang sesuai. Uishhh...VIRUS apa ni????VIRUS ni serang ORANG ISLAM yang mengaku ISLAM tetapi ISLAMNYA bukan untuk di fahami...diaplikasi tetapi sekadar ISLAM KETURUNAN....jadinya kita boleh reka persamaan yang mudah :

UMAT ISLAM + IKUT-IKUTAN BUDAYA ASING = VIRUS JAHILIYYAH

PENAWAR YANG PALING MUDAH DAN MURAH ADALAH TAUBAT NASUHA...METHOD ALLAH DAH BAGI AL-QURAN DAN AS-SUNNAH DAN PALING BEST NIKMAT ISLAM DAN IMAN pun Allah dah bagi...tapi kenapa kita tak nak guna ye? SOMBONGKAN KITA YANG BERGELAR MANUSIA...LANGSUNG TAK SUJUD...TUNDUK...PATUH PADA PENCIPTANYA...ibaratnya kita takkan MATI...nak jadi FIRAUN ke kita? Nauzubillah...

YANG ADA ILMU LOKEK...YANG TAK DAK ILMU SOMBONG... YANG TAK TAU NAK KEMANA SESAT SAMPAI MATI...KESIAN-KESIAN...tapi duk sibuk canang ORANG ISLAM adalah bersaudara...ni apa kes ni? Nak jadi KAUM NABI NUH ke kita? Allah turun bala bukan pada satu kelompok je tapi semua kena...habis nak jadi macam tu?

Amal Ma'ruf memanjang tak jadi juga...

Renung Fikir mana lebih Bijak Manusia ke Lembu?
Pilih ingin jadi yang mana????????
A : MANUSIA
B : LEMBU
C : KHALIFAH
D : SAMPAH MASYARAKAT

0 ulasan: