THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, July 24, 2011

SUBHANALLAH MAHA SUCI ALLAH




Assalamualaikum di doakan agar kalian juga sihat sejahtera. Maaf kerana telah berminggu meninggalkan kalian tanpa sebarang pekhabaran, maaf seadanya. Jika dilihat pada imej yang tertera mungkin ada yang mengatakan, “Ermm, batik…biasa je..” atau “Apahal bunga-bunga ni? Dalam hati ada taman apa?” mungkin “Kau dah kenapa Sham?”.
Memang BENAR itu adalah BATIK…tetapi dicorakkan oleh siapa? Alhamdulillah, baru-baru ini penulis berkesempatan menghadiri suatu KARNIVAL dan diberi kesempatan untuk MENCORAK BATIK… “Hasilnya apa SHAM?” Alhamdulillah, akhirnya dengan ILHAM ALLAH SWT dan ILMU yang di pinjamkan oleh ALLAH akhirnya penulis mampu mencorak batik dan itulah hasilnya. “Eh, kau biar benar Sham?Kau pegang spanar,playar,cutter, buat wiring atau buat litar bolehlah. Kau budak kejuruteraan kan?” Alhamdulillah seperti yang penulis nyatakan seawal tadi segalanya dengan kuasa ALLAH SWT. Pengakuan jujur daripada penulis, penulis sebenarnya tidak pandai mewarna jauh sekali melukis. Masa zaman persekolahan dahulu sebolehnya cuba mengelak daripada menghadiri kelas PENDIDIKAN SENI. Selepas 27 tahun tidak pernah melukis ataupun mewarna akhirnya pada TIKA ITU ALLAH benarkan dan dengan izinnya penulis berjaya mencorak batik. Subhanallah…ALLAH YANG BERSIFAT AL-ALIM (Maha Mengetahui). “Eleh kau tu masuk lif tekan sendiri ke?”…
Terserah pada penafsiran masing-masing, yang pasti apa yang cuba disampaikan adalah HENDAK SERIBU DAYA…MAHU SERIBU CARA. Allah memberikan kita akal untuk berfikir, selebihnya bergantung kepada kita untuk memanfaatkannya. Salam Kasih dan Sayang buat kalian semua.
p/s: Doakan agar penghasilan novel sulung berjaya dan kini sibuk dengan
perancangan menjayakan KJC bersama Devotees Music Works dan Nasyid.FM